Het vervolg... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margriet, Lukas, Gerdina, Arie, Eelke Finland - WaarBenJij.nu Het vervolg... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margriet, Lukas, Gerdina, Arie, Eelke Finland - WaarBenJij.nu

Het vervolg...

Door: Gerdina

Blijf op de hoogte en volg Margriet, Lukas, Gerdina, Arie, Eelke

28 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Daar zit ik dan…
Bijna een week terug in Nederland achter mijn laptop, om te laten weten dat we veilig en wel terug zijn gekomen…
Afgelopen week hebben we regelmatig de vraag gekregen hoe het avontuur na Kopenhagen is afgelopen, en natuurlijk willen we jullie dat niet onthouden. (Al is het minder spannend dan het eerste gedeelte, haha).

Om 10 voor half 7 ‘s avonds hadden we de trein naar Utrecht CS. Na eerst overal gezocht te hebben naar coupe 204, die nergens te vinden was, kwamen we erachter dat de nummers nog niet goed stonden. Na wat onduidelijkheden was ons paleisje voor de komende 15 uur helemaal aan de andere kant van het perron. Gelukkig waren we op tijd weggegaan, zodat we, met Margriet en al, op naar Nederland konden.
We hebben genoten van de cabine met z’n 5en. (Na netjes gevraagd te hebben of 2 mannen met de jongens wilden ruilen, wat ze gelukkig wilden!) Lekker gekletst, herinneringen opgehaald en natuurlijk proberen te slapen. Haha, mensen die langs onze cabine liepen hebben waarschijnlijk de raarste dingen gedacht, met onze creativiteit om toch maar lekker liggend of zittend te slapen en elkaar te gebruiken als hoofdkussen. Maar het is al te raden dat daar niet heel veel van terecht is gekomen.
De reis ging goed, opzich weinig oponthoud gehad. Helaas moesten we wel 1,5 uur wachten bij de Nederlandse grens voor een Nederlandse locomotief voor de trein.
Ondertussen waren de zenuwen toegeslagen: wie zouden er in Utrecht staan? Hoe zou het zijn om vrienden en familie weer te zien…
Ondanks dat de jongens zeiden, nergens last van te hebben, geloof ik dat hun hart af en toe ook wel harder klopte door de zenuwen, maar goed, stoere mannen laten daar niets van merken:)
Toen we langs Ede reden, merkten we dat we toch wel weer zin hebben om onze huisjes in Ede te bewonen en naar de CHE te gaan, vrienden die we gemist hebben en anderen weer te ontmoeten. Het voelde allemaal dubbel, maar het was goed zo.
In de trein hebben we gebeden, God bedankt voor dat Hij ons deze 4 maanden gespaard heeft en ons met elkaar zo’n goede tijd heeft gegeven. Daar zijn we erg dankbaar voor! En daarna natuurlijk een groepsknuffel! En toen waren we in Utrecht…
Het zien van familie en vrienden was weer erg fijn en ook leuk om degenen te zien die ons in Finland hebben opgezocht.

En nu bijna een week later, proberen we weer te wennen aan het Nederlandse ritme.
We missen elkaar erg en de smsjes en belletjes gaan over en weer, fotos en filmpjes worden bekeken voor alle herinneringen en zien uit naar 3 januari, waarop we elkaar weer hopen te zien!
De sneeuw werkt daar niet echt mee aan het wennen in Nederland, laat ik maar eerlijk bekennen:
Ja, maar: in Finland is het allemaal beter geregeld met de treinen en sneeuw!
En in Finland deden we het zo…
Ja maar…
JA MAAR, je bent nu weer in Nederland…
Oja, hier gaat het zo…
Wat een mind switchen allemaal…
Maar dat komt wel goed, hopelijk:)

In januari gaan we verder met ons onderzoek, waar we in Finland mee zijn begonnen. Er moet nog een hoop gebeuren, maar we hebben er vertrouwen in dat het op tijd klaar is en een goed onderzoek gaat worden!
De deadline is 28 januari en in februari begint de stage.

Finland was het grote en geweldige avontuur, en we zijn blij en dankbaar dat we dit avontuur met z’n vijven hebben mogen beleven. De herinneringen blijven en dit pakt niemand meer van ons af.
En het was het begin van een vriendschap, door dik en dun die niemand meer afpakt!

De beste wensen voor het nieuwe jaar en super dat je ons gevolgd hebt! Wij hebben daarvan genoten!

Liefs,
De Finlandgangers

Foto's van onze reis kunnen jullie bekijken door op de volgende link te klikken:http://picasaweb.google.com/101404240747103510819
(Voor mensen die niet bekend zijn met Picasa; elke foto op de beginpagina is een album)

Video's van onze reis kunnen jullie bekijken door op de volgende link te klikken:http://www.youtube.com/user/barendrechtarie (Video's staan onder 'uploads' )

Onze Wist-je-datjes kunnen jullie bekijken door op de volgende link te klikken:http://onshogenoordenavontuur.waarbenjij.nu/?page=message&id=3594023

• 28 December 2010 - 11:23

Petra:

Succes met wennen aan alles! En tussendoor proberen lekker te genieten van de Nederlandse dingen!

• 28 December 2010 - 11:39

Margriet:

Thanks for writing the blog! I totally agree.. Zin om jullie 3 januari weer te zien! Is wel cold-turkey-Finland-afkick-program op deze manier! Maarja, ook wel weer toepasselijk met kerst.. turkey.. ach ja! Tot snel in ieder geval!
    Xx

• 28 December 2010 - 17:44

Babs:

heey lieve allemaal!
    allereerst, gurdy, mooie blog zeg!!!
    en we zijn zeker blij dat jullie een mooi avontuur hebben gehad daar en dat jullie weer veilig thuis zijn.
    doe lekker rustig aan in NL en hoop dat jullie allemaal je draai weer kunnen vinden ookal sneeuwt het hier af en toe.. nja vandaag regen maar goed;) en geniet van alle herinneringen!
    xx babs

• 30 December 2010 - 21:57

Tjitske:

Mooie blog zeg... echt heel erg tof. Zie er naar uit jullie weer te zien. Bedankt voor het mogen genieten van jullie verhalen/avonturen!!!

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Margriet, Lukas, Gerdina, Arie, Eelke

Hallo! Terwijl onze vrienden en 'klasgenoten' van jaar 3 HBO-Verpleegkunde in Ede met hun minoren starten, gaan wij met z'n vijven aan Ons Hoge Noorden Avontuur beginnen! Dit avontuur houdt voor ons in dat we voor 4 maanden gaan studeren aan de Turku University of Applied Sciences, in Salo, Finland. Dit houdt onder andere veel verpleegkundig gerelateerde vakken in, medische en medicatie-kennis, een lading lessen 'Finnish for Beginners' en Engelse lessen waarin we ons Engels kunnen bijschaven door onder andere het geven van presentaties en het voeren van debatten. Daarnaast zullen wij met z'n vijven een onderzoek gaan doen. Over de precieze invulling hiervan wordt nog hard gebrainstormd. En als laatste hopen we gewoon goed te kunnen genieten van het land, de (hopelijk) mooie natuur, elkaar en onze (hopelijk) gezellige internationale mede-studenten! Tussendoor hopen we jullie door middel van deze site een beetje op de hoogte te kunnen houden!

Actief sinds 26 Juli 2010