Vakantieverhalen en vooruitblikken! - Reisverslag uit Salo, Finland van Margriet, Lukas, Gerdina, Arie, Eelke Finland - WaarBenJij.nu Vakantieverhalen en vooruitblikken! - Reisverslag uit Salo, Finland van Margriet, Lukas, Gerdina, Arie, Eelke Finland - WaarBenJij.nu

Vakantieverhalen en vooruitblikken!

Door: Gerdina

Blijf op de hoogte en volg Margriet, Lukas, Gerdina, Arie, Eelke

28 Oktober 2010 | Finland, Salo

Hallo lieve allemaal!

We zetten de trend op een goede manier door om, ondanks de drukte voor de komende week toch weer te laten zien dat het goed met ons gaat: dus hier een nieuwe blog! Na de halve dag gezegd te hebben dat ik hem zou schrijven en tijdens het eten genoeg heb moeten eten van de pannenkoeken om energie en inspiratie te krijgen, hier een verslag van een super vakantieweek die net wat te snel omging…

Want we hebben heerlijk genoten van deze week!
Een weekendje of een dagje Helsinki: Struinen door de straten, winkels en toeristenplekjes, inmiddels weten we de weg wel te vinden! Het blijft mooi, ook al zijn sommigen er al een paar keer geweest.
Maar ook het winkelen in Turku, waarbij iedereen is geslaagd en nu goed de winterkou kan verdragen! Afgelopen week is het namelijk nog niet boven de 5 graden geweest en komende week zal het ook niet zo heel warm worden… maar helaas: de verwachte sneeuw is nog niet neergedaald, dus die blijven we verwachten!
Met Monica en Katri, onze tutors en de visite van Gerdina (ouders en zus) zijn we afgelopen donderdag naar Naantali geweest: één van de oudste stadjes van Finland! Het leek net of we ons 2 eeuwen in het verleden bevonden: al die oude huisjes bij de haven… echt heel leuk! Natuurlijk zijn er een heleboel foto’s gemaakt: we hadden het gevoel dat we papparazzi waren of zoiets… maar met resultaat dat jullie een idee hebben hoe het oude Finland eruit zag!

Maar ondanks de vakantie zijn we nog druk bezig geweest met het research en hebben we nu een duidelijke planning gemaakt, wanneer we wat willen doen… ook hebben we ons gestort op de interviewen die we willen gaan houden. Hiermee gaan we komende week verder.
En: we zijn erachter gekomen dat komende week onze echte, echte laatste schoolweek is tot aan 7 december… klinkt een beetje strange, maar toch is het zo… De andere studenten zijn dan op stage en wij hebben gemiddeld nog maar een halve dag per week school!
Maar niet getreurd: we zullen ons niet vervelen: in die tijd moeten we hard aan de slag met het research (waar 20 uur in de week voor staat!) en het leren van herkansingen en toetsen. (Even tussen haakjes: wat al in de vorige blog stond: we hebben het cijfer van de medicijntoets terug en inderdaad, we hebben hem niet gehaald… maar 1 heeft echt heel veel geluk gehad en heeft een 1: Arie!! Echt heel knap!! De rest gaat dus voor de herkansing...)
De practical training hebben we geskipt, want dat zou te druk worden en we hadden nog geen informatie erover gehad: alleen dat het niet zoveel Nursing-relevant zou zijn op ons niveau met alleen mensen wassen, pedicure, manicure, huizen schoonmaken en babysitten… Jammer, want we missen zo het contact met Finse huishoudens, maar ons komt het beter uit en we hebben in principe genoeg punten om het hier te halen. Wel krijgen we nog een paar oriëntatie-/meeloopdagen om toch wat te weten te komen over de Finse gezondheidszorg!

Verder zijn we net over de helft en binnen nu en 2 maanden zetten we weer voet op Nederlandse bodem... Maar eerst nog genieten van de tijd hier!!

Groetjes uit het hoge noorden!
Margriet, Eelke, Lukas, Arie en Gerdina

Ps. Lieve CHE-meiden:
Afgelopen week vonden wij in een ander appartement post voor het afhalen van een pakketje voor de Hollanders.
Vandaag zijn Lukas en Eelke naar het centrum gelopen en thuis hebben wij het pakketje gezamenlijk geopend.
Heel erg bedankt voor de lekkernijen en de kaartje die bijgevoegd waren!

Doet ons goed te weten dat er zoveel CHE'ers aan ons denken...

Foto's van onze reis kunnen jullie bekijken door op de volgende link te klikken:http://picasaweb.google.com/101404240747103510819
(Voor mensen die niet bekend zijn met Picasa; elke foto op de beginpagina is een album)

Video's van onze reis kunnen jullie bekijken door op de volgende link te klikken:http://www.youtube.com/user/barendrechtarie (Video's staan onder 'uploads' )

Onze Wist-je-datjes kunnen jullie bekijken door op de volgende link te klikken:http://onshogenoordenavontuur.waarbenjij.nu/?page=message&id=3594023

• 28 Oktober 2010 - 18:00

Petra:

Mooi dat jullie genoten hebben van de vakantie!!
    Succes weer op school en met de kou!
    Groetjes uit een warm Nederland (11 graden:))

• 28 Oktober 2010 - 18:00

Bob De Raadt:

Hoi Luitjes,
    Wij hebben genoten van jullie gastvrijheid, van het Finse landschap, de Finse kou meegemaakt, lekker en veel gewandeld.
    We hebben een voorspoedige thuisreis gehad. Heel veel succes toegewenst met jullie schoolwerk en project. We denken aan jullie!
    Dorianne, Janny en Bob.

• 04 November 2010 - 11:12

Jair:

Hoi lieve Margriet ik kan bijna niet wachten tot je terug komt want ik mis je heel erg xx jes van Jair

• 05 November 2010 - 12:16

Marijke:

Ha Arie, Lukas en de rest,

Ik had even een werkgerelateerd vraagje. Ik stuur altijd digitale nieuwsbrieven naar potentiele studenten voor elke open dag. Nu wil ik er maandag weer een sturen, en dan wil ik ergens ook een mini stukje schrijven over studeren in het buitenland. Ik vind het dan leuk om ook naar twee blogs te linken van mensen die in het buitenland studeren. Mag ik er een linkje naar jullie blog in zetten?

Wil je even mailen naar mijn che werkadres?
    Groetjes Marijke (toorman, van marketing & Communciatie)

• 05 November 2010 - 20:08

Arnold Van Den Broek:

Arie, Eelke, Gerdina, Lukas en Margriet,
    leuk om jullie verhalen te lezen en jullie zo een beetje te volgen {dat is toch wat anders dan met koffie/thee op de gang ;) }.
    Tja...als ik dit zo lees over de toetsen, dan gaan jullie vast nog eens verlangen naar onze 'voorgangstoetsen'....
    Oke, succes met studeren allemaal.
    Groeten,
    Arnold van den Broek

• 06 November 2010 - 09:44

Annemieke:

Hee mooie mensen!!
    Wat klinken jullie verhalen toch goed:) Geniet nog van het finse leven en stiekem kijk ik heel erg uit naar het tijdstip dat jullie je voeten weer op de bodem van ons koude kikkerlandje zetten!!

Liefs, miek

• 06 November 2010 - 11:17

Hanna Mourik:

Leuk om te horen dat de vakantie zo leuk is geweest. Succes dan nu maar weer met school!

Verslag uit: Finland, Salo

Margriet, Lukas, Gerdina, Arie, Eelke

Hallo! Terwijl onze vrienden en 'klasgenoten' van jaar 3 HBO-Verpleegkunde in Ede met hun minoren starten, gaan wij met z'n vijven aan Ons Hoge Noorden Avontuur beginnen! Dit avontuur houdt voor ons in dat we voor 4 maanden gaan studeren aan de Turku University of Applied Sciences, in Salo, Finland. Dit houdt onder andere veel verpleegkundig gerelateerde vakken in, medische en medicatie-kennis, een lading lessen 'Finnish for Beginners' en Engelse lessen waarin we ons Engels kunnen bijschaven door onder andere het geven van presentaties en het voeren van debatten. Daarnaast zullen wij met z'n vijven een onderzoek gaan doen. Over de precieze invulling hiervan wordt nog hard gebrainstormd. En als laatste hopen we gewoon goed te kunnen genieten van het land, de (hopelijk) mooie natuur, elkaar en onze (hopelijk) gezellige internationale mede-studenten! Tussendoor hopen we jullie door middel van deze site een beetje op de hoogte te kunnen houden!

Actief sinds 26 Juli 2010